Ako ľahšie a rýchlejšie zaspávať

Poznáte situáciu, kedy sa v posteli len prehadzujete, nie a nie nájsť si vhodnú polohu a čo chvíľa sa dívate na hodiny, ako pomaly tie minúty pribúdajú ? Viete, že by ste už dávno mali spať a jednoducho to nejde ? Telo sa nevie dostať do správnej fázy v rámci spánkového cyklu.

Spánok je jeden z najdôležitejších stavov organizmu. 

Keď sme oddýchnutí, lepšie sa koncentrujeme, reagujeme na situácie cez deň.

V neposlednom rade sme aj krajší, napr. bez kruhov pod očami  😉

Ak je vašim cieľom zmeniť tento stav, potom sú nasledovné vety pre vás 😉

Zamyslite sa nad večerným rituálom, ako to bolo doteraz ? Aké stratégie používate ? Ako to robíte ? Na čo sa pred spaním pozeráte ? 

Napr. pozeranie sa akčného, napínavého filmu, či až hororu nemusí veru pridať na pohode na lôžku neskôr. Vaša myseľ aj telo budú ešte v napätí zo sledovania toho, čo sa dialo na obrazovke…

Dívate sa v posteli do mobilu, odpovedáte ešte na správy, či nebodaj pracujete s notebookom ? Na mobile si môžete nastaviť nižšiu svietivosť, tvz. nočný režim a ten notebook radšej nechajte vo vedľajšej miestnosti. 🙂 alebo ho aspoň odložte ďalej od postele.

Niekoho môže rušiť aj osvetlenie z ulice. Zatiahnite žalúzie, závesy … ak nemáte môžu byť nápomocné aj látkové, mäkučké okuliare na spanie. V tme sa tvorí hormón melatonín a telo ho veľmi potrebuje.

Otestujte aj trik: Držte v tme oči dokorán otvorené. Doslova sa núťte a vydržte, čo najdlhšie. Potom mi napíšte do komentára, ako dobre to funguje.

Pomáha aj počítanie od 100 do nuly … osobne som sa nikdy nedostala na číslo 70, aspoň si to napamätám. 🙂

Mne aktuálne trvá zaspávanie minútu a pol. 🙂

Pol minúty trvá nájdenie vhodnej polohy, ďalšiu pol minútu si zrekapitulujem uplynulý deň a poslednú polminútku si pripomeniem, čo ma čaká v nasledujúci deň. Cvak a spím. 🙂

Ak vás nebaví počítať ovečky, skúste metódu 4-7-8, ktorá je podľa zdravotníkov účinná. Túto metódu propaguje doktor Andrew Weil z Arizony, podľa ktorého zaspíme do 60 sekúnd.

Metóda 4-7-8 spočíva v hlbokom nádychu, zadržaní dychu a v hlasnom výdychu. Rýchlo zaspíte a upokojíte aj svoju myseľ.

Ak máte problém v noci zaspať, skúste tieto kroky

1. krok

Nahlas vydýchnite všetok vzduch.

2. krok

Štyri sekundy nadychujte cez nos.

3. krok

Zadržte dych na sedem sekúnd.

4. krok

Nahlas osem sekúnd vydychujte.

5. krok

Celý cyklus opakujte dva až štyrikrát.

Samozrejmosťou je aj vyvetraná miestnosť, stiahnutý radiátor ( neprekurujte príliš ), kvalitný matrac a príjemné posteľné obliečky.  Môžete napr. aj potichu si pustiť jemnú hudbu.

Ďalšie riešenie je napr. cez kyvadlo nájdenie bloku a odstránenie príčiny.

Môžete na vlastnej koži, pocite a v živote okúsiť, aké to je: DOVOLIŤ SI a PRIJÍMAŤ.

Dokážeme pôsobiť na rôzne oblasti, či už je to komunikácia, kreativita, peniaze, vzťahy, zdravie … psychické, STRES, NESPAVOSŤ, alebo fyzické problémy. Presne to, čo práve v tej danej chvíli telo, duša a myseľ potrebuje. 😉

Tip na záver: 

Na nočný stolík, alebo pod vankúš si môžete dať kameň Selenit. Prináša kľud, mier a príjemne vás vovedie do ríše snov.

.

.

∇ ∨ ∇ ∨ ∇ ∨ ∇ ∨ ∇ 

Ak vás zaujíma hlbšie preskúmať príčiny, prečo sa mi to alebo to deje, potom kliknite sem a prečítajte si o Pláne duše – osobný rozbor

.

S láskou,

Tinka      

Harmónia duše

PS:  Dajte mi vedieť vaše metódy, ako sa vysporiadavate s nespavosťou .

Teším sa na stretnutia nielen našich duší 😉

Zdroj obrázkov: www.pexels.com, www.unsplash.com a vlastná tvorba

.

Please follow and like us:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *