Ako sa vyrovnať s rozchodom ?

 

Rozchod s niekým, koho skutočne ľúbite, je jedna z najťažších skúšok, či období v živote. Ako zvládnuť prvé dni, týždne, mesiace po rozchode ? Všetky Vaše spoločné a aj Vaše osobné sny praskli ako bublina. Nuž, nič netrvá večne … no táto veta isto nikomu v tej nepomôže. Je tu zhrýzavý pocit, výčitky a otázka: Kde som urobil / urobila chybu ? 

 

 

 

 

 

 

Pomaly a nenápadne sa k plíži samota, smútok a opäť otázky typu: Čo ak nikdy nič lepšie nepríde, čo ak sa týmto končí všetko ?  Zrazu neviete, kto ste, ako si so sebou poradiť, strácate sa vo veľkom smútku a bolesti. A ani alkohol, či more sĺz tie pocity nezmierni. 

 

Ako veľmi Vás rozchod bude bolieť, závisí od dĺžky vášho vzťahu a od okolností rozchodu. Kým Vy sa vznášate ešte v milostnej ilúzii, Váš partner/partnerka už preťal/preťala emócie, ktoré vedú k Vám. Odišiel/odišla, hoci Vy si svoju budúcnosť inak maľujete a nedokážete ( a ani nechcete ) prijať fakt, že Váš vzťah sa skončil a je už iba vo Vašich spomienkach … a samozrejme zranených citoch a zlomenom srdiečku. 

 

Pri rozchode pociťujete najmä skľúčenosť, ale aj pocit bezmocnosti, osamelosti.

 

Štúdie dokazujú, že práve opustení ľudia nielenže o sebe pochybujú, ale trpia aj fyzickými ťažkosťami, ako sú bolesti hlavy či strata chuti na jedlo. Na rozdiel od párov, ktoré sa rozišli po vzájomnej dohode, prežívajú ešte niečo – zlosť.

Hnev a myšlienky na pomstu sú veľmi časté.

 

 

 

 

Čo Vám môže pre začiatok pomôcť ? 

 

Plačte, koľko chcete

To, že plačete, je prejav vašich citov. Je to zdravé a pomáha to k uvoľneniu stresu a napätia, zármutku a bolesti. Je to očistný proces. Nemusíte sa báť plakať a prejaviť tak svoje city, pretože týmto spôsobom zo seba dostanete ľútosť a nebudete ju držať v sebe.

 

Nezastierajte svoju bolesť

Nemaskujte bolesť a nesnažte sa silou mocou hľadať náhradu. Nijaká iná osoba nezaplní medzeru a prázdnotu, ktorú v sebe cítite po rozpade vášho vzťahu. Istú dobu budete potrebovať na regeneráciu, doprajte si čas. 

 

Vyrozprávajte sa

Nájsť emocionálnu podporu znamená vyhľadať niekoho, s kým sa môžete porozprávať. Váš najlepší kamarát, mama či sestra. Sú to ľudia, na ktorých sa môžete obrátiť aj v nepriaznivej životnej situácii. 

 

Urobte si čas pre seba

Pokúste sa venovať čas len sebe. Robte hocičo, čo vás poteší, čo ste nikdy nevyskúšali, ale túžili ste po tom. Urobte zmenu ( u žien je to často zmena účesu, alebo farby vlasov ), ktorá vás posunie v pred. Tieto situácie z Vás robia veselšieho človeka, ktorý sa stáva otvorený novým vzťahom.

 

Venujte sa aktivitám, nenuďte sa

Hneď po prebudení by ste mali niečo robiť. Dať si dobré raňajky, zabehať si alebo robiť domáce práce. Ak chcete prestať myslieť na vášho ex-partnera, musíte chvíle strávené s ním nahradiť nejakou činnosťou. Pre dámy je výborná nákupná terapia, pre pánov napríklad šport. Skúste sa naučiť meditovať a hlavne uvoľniť sa. Nepodceňujte silu pozitívnej modlitby, alebo afirmácií.

 

 

 

TIP:   Oblečte sa do farieb … Farby totiž veľmi ovplyvňujú naše nálady.

 

 

 

 

Nájdite opäť svoj životný smer a myslite na to, že minulosť nezmeníte, je preč a aj keby ste si oči vyplakali, nikomu tým nepomôžete. Vždy je lepšie dívať sa na pohár ako na poloplný ( optimistický pohľad ), než že je poloprázdny … 

 

 

 

Keď máte obdobie, že máte pocit, že si už nikoho nenájdete, že už budete navždy sám/sama, pripravila som pre Vás nový

 

Program

–> PARTNER / PARTNERKA PRE MŇA <–

 

 

 

 

Verím, že sa Vám bude páčiť a že je v správnej chvíli pre správnych ľudí. 🙂

 

 

S láskou,

 

Tinka ♥

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj obrázkov: www.pixabay.com

Please follow and like us:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *