Ako ľahko a úspešne začať meditovať

 

 

Už ste sa niekedy zamýšľali nad možnosťou začať meditovať ? No mali ste obavy, neistotu, nedostatok času … Možno ste nevedeli ako na to.

 

Niečo vám prezradím – Meditovať môže každý !

 

Nie je to len pre vyvolených a nielen pre budhistických mníchov. 🙂

 

Vedeli ste, že aj známe osobnosti sa venujú pravidelne meditácii ?

 

napr. Richard Gere, Sting, Orlando Bloom, Oprah Winfrey, Madonna, Tina Turner, Steven Seagal, Keanu Reeves a mnohí ďalší  😉

–>  Mám pre vás niekoľko ľahkých a jednoduchých krokov ako začať.   ♥

 

 

Podľa Wikipédie je „ Meditácia (z lat. meditatio, rozjímať) alebo meditovanie je činnosť, ktorej zmyslom je uvedenie psychiky človeka do stavu väčšieho alebo hlbšieho sústredenia sa, pasívnej a tichej bystrosti; je to obracanie vnímania dovnútra, sprevádzané strácaním pripútanosti napr. k vonkajším predmetom, intenzifikáciou ochoty prebývať v samote a uvoľňovaním konštitúcie významových útvarov. „ 

 

 

 

Jednoduchý návod ako ľahko a úspešne začať meditovať

 

 Doprajte si dostatok času pre seba

 

 Zo začiatku sa meditácii môžete venovať pár minút ( stanovte si sami 10-15 minút ) a postupne budete dobu predlžovať. Zabezpečte, aby ste neboli rušení. Môžete si nastaviť budík, alebo radšej jemný zvuk na mobile. Keď budete meditovať na stoličke, tak si do jednej ruky môžete vložiť zväzok kľúčov. Ten zabezpečí, aby ste pri meditácii nezaspali. V prípade usnutia sa vám totiž stisk v ruke uvoľní a kľúče padnú na zem. (samozrejme nemusíte mať kľúčov ako kastelán na zámku 🙂 ) Môžete si aj nastaviť čas, kedy sa máte prebrať, kedy meditáciu ukončiť (jemný budík na mobile). 

 

 Nájdite si pohodlnú polohu

 

Je dobré, keď pri meditácii sedíte s nohami na zemi. Pri polohe v ľahu je vyššie riziko, že zaspíte. Netrápte sa pózami. Dôležité je uvoľniť si celé telo aj myseľ. Nohy ani ruky by ste nemali mať prekrížené, nech energia môže vami voľne prúdiť.

 

 Uvoľnite sa a zatvorte oči

 

Môžete si v izbe, kde budete meditovať spraviť prítmie (zatiahnuť žalúzie alebo závesy, spustiť rolety, príp. privrieť zvonku okenice). Ak by vám to vyhovovalo, dajte si okuliare na spanie (látkové, mäkké, nie také chladivé, ktoré sa používajú ako maska na očné partie).

 

 Dovoľte si pokojne a vedome dýchať

 

Vaša chrbtica by mala byť vyrovnaná ( nohy na zemi ) a pokojne, plynulo si uvedomujete svoj dych. Zhlboka sa nosom nadýchnite, na chvíľku zadržte dych a ústami vydýchnete. Postupne s praxou budete vedieť vedomé dýchanie predlžovať. Predstavujte si ako s nádychom vdychujete energiu a pri výdychu púšťate emócie, problémy, myšlienky …

Ak vám aj  nejaká myšlienka napadne ( napr. musím odpovedať na došlú poštu, alebo čo budem variť, príp. deti majú veľa úloh … ), nič sa nedeje. Nechajte myšlienku voľne odísť, nevyčítajte si ju, netrápte sa. Až sa dostanete so nulového stavu, budete vo svojom strede, bez posudzovania.

 

 Záver meditácie

 

Keď uplynie čas, ktorý ste si pre meditáciu stanovili, vrátite sa do prítomného okamihu, precítite svoje telo, uvedomíte si miestnosť, v ktorej ste. Dobré je na konci si pošúchať dlane ( tak aby sa zahriali ), také teplé si ich priložíte na oči a pozriete sa do nich. Len vnímajte energiu z nich. Potom ruky zložte a to je celé. 🙂

 

Už si len užívajte pozitívne účinky meditácie. A nezabúdajte, že trénovaním a praxou sa zo žiaka stáva učiteľ. 😉 

 

Vhodný čas pre meditáciu je ráno hneď po zobudení alebo večer pred spaním. Viete sa tým naladiť na svoj deň, resp. na spánok.

 

 

 

Výhody meditácie:

 

– zlepšenie pamäti

– bojuje proti depresiám

– lepšie zvládanie emócií  

– zníženie stresu

– zlepšenie spánku

– zníženie bolesti

– podporuje imunitu

– zníženie váhy

– zlepšenie schopnosti sústrediť sa

– zlepšenie sexuálneho života 

– a veľa iných benefitov   🙂 

 

 

Pravidelná meditácia rozhodne zvýši vaše vibrácie a vy si začnete do svojho života priťahovať úžasných ľudí, situácie, veci. Ja v rámci harmonizácie čakier prostredníctvom aj meditácii riešim a liečim rôzne situácie, stavy a veľakrát nachádzam (spolu s klientmi) nové riešenia. 

 

Prajem vám veľa pozitívnych a úspešných dní.   

 

Tinka  ♥ 

 

PS:  Dajte mi vedieť, aké sú vaše skúsenosti s meditáciou. 😉 

 

 

 

 

 

Please follow and like us:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *